Марафет для авто: як бюджетно перетворити свою машину

Новини

Written by:

Кожен автомобіліст любить своє авто якщо не як дитину, то точно як наймилішу серцю іграшку. І намагається свою машину максимально нарядити, захистити і, бажано, зробити наймоднішою. Панночки селять ззаду м’які іграшки або висаджують загін звірят на торпедо і передню панель. Дальнобійники роблять “будинок у кабіні”, де їм зручно і спати, і працювати. Хтось наклеює на капот вишиванки, хтось оздоблює зсередини масками. А у кого грошей більше, воліють тюнінг – автомобіль бувально прокачують, фаршуючи всілякою музикою, електронікою або додаючи “коней” під капот.

Особливо хочеться змін у міжсезоння чи напередодні зими — тим більше, що в цей час потрібно готувати залізного коня до холодів, і все одно доведеться повозитись. Для тих, хто побоюється дорослого тюнінгу або просто економить гроші на бензин або газ, що стрімко дорожчає, є можливості легкого, але помітного марафету, про який нам розповіли експерти: головний редактор автомобільного журналу Артем Кисельов та адміністратор тюнінгової студії Сергій Степаненко.

Воску: бути чи не бути
Обробка автомобіля холодним або гарячим воском — послуга, яку пропонують на кожній другій мийці, і коштує 600—800 грн. Як правило, автомобілісти замислюються про це напередодні зимового сезону: такий захист може вберегти від дії вологи та агресивної хімії на наших дорогах. Існує думка, що віск насамперед надає машині блиск і презентабельний зовнішній вигляд (буде — як нова). Безумовно, певний шарм є, але він, щоправда, змивається після 3-5 миття. А ось захисні властивості зберігаються до півроку чи навіть року.

Віск – це розмазаний парафін по кузову, і особливо добре воскове покриття помітне під час миття або дощу. Краплі, збираючись у кульки, практично не розпливаються поверхнею, а легко скочуються з похилої поверхні. У разі обробки гарячим воском розчини нагрівають до 40-60 ° С і наносяться рівномірним шаром на поверхню кузова, захищаючи надалі лакофарбове покриття. Така обробка простіша, але й менш довговічна. Існує і твердий віск, але він використовується швидше для полірування певних деталей. Консервативніші водії вважають, що віск складно відмити, і він в’їдається в лакофарбове покриття, змінюючи його відтінок.

Комбінезон для авто
Один з найпопулярніших автомобільних марафетів – карбонова плівка, якою можна обробляти як весь кузов, так і певні його частини, наприклад, капот або бампер. Карбонова плівка надає машині спортивного, дещо агресивного вигляду, при цьому повністю замінюючи глянець на глухі матові відтінки — чорний, мокрий асфальт або просто сірий. Родоначальником такого “комбінезону” для авто було карбонове волокно, яким покривали спортивні авто чи машини преміум-класу. Сьогодні це в основному полівінілхлоридна плівка (ПВХ), яку можна купити за цілком доступні гроші — від 270 грн/погонний метр при ширині рулону в 1,52 м. Крім краси, така плівка захищає кузов від дрібних каменів, відколів, подряпин та пташиного посліду . Щоправда, згодом недорога плівка втрачає презентабельний зовнішній вигляд.

Чохол: ошатне кермо
Часто марафет наводять не так зовнішній, як внутрішній. Особливо в цьому питанні приділяють увагу керму: його обтягують натуральною або екошкірою, роблять обплетення або просто надягають чохол. Марафетити кермо можна як самостійно, так і віддавши професіоналам. У середньому обплетення коштуватиме 250—400 грн. Робота майстра потягне ще гривень на 200, але краще все ж таки доручити це заняття професіоналам, оскільки обплітати кермо потрібно дуже міцно, щоб тканина не ковзала і кермо не проверталося. До речі, саме прокручуванням керма всередині тканини та небезпечні прості чохли, які можна купити від 150 грн. Особливо страждають цим хутряні, “дівчачі” моделі, які не щільно облягають слизьке пластикове кермо. Дуже модне зараз шкіряне обплетення також краще доручити фахівцю. Але це коштуватиме 650—800 грн.

Дейтелінг: модно та якісно
Дейтелінг — один із останніх автомобільних трендів, які нещодавно з’явилися і в Україні. Це не просто “повний комплекс” або хімчистка салону, а дуже пильна увага до чищення кожної деталі автомобіля. Під час дейтелінгу до блиску або полірування видратується буквально кожна деталь машини – починаючи від реставрації дисків, полірування кузова та миття двигуна і закінчуючи чищенням салону сухою парою, видаленням запахів, натиранням всіх пластикових деталей та хімчисткою сидінь. При цьому автомобіль практично розбирається на частини – кожна з яких, у свою чергу, піддається спеціальному чищенню.

Крім класичного, існує і нано-дейтелінг, коли кузов та деякі частини автомобіля обробляються нанопокриттям, яке захищає, надає блиску та новизни кузову.

Справжній дейтелінг вимагає не лише спеціального боксу, якісних матеріалів та умільців, але й певного часу – на одне авто може піти день чи два. Ціна задоволення для легковика – 1800-2300 грн, нано – 5600-7000 грн.

Comments are closed.