Надійна та безаварійна робота «серця» автомобіля, а саме двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ), не може бути без системи охолодження. Основне її призначення – примусове відведення надлишкового тепла від ДВЗ та запобігання його перегріву. Друга функція – нагрів повітря для опалення салону. Існує 2 системи охолодження ДВЗ: повітряна та рідинна. Повітряна система використовується в двигунах мопедів, мотоциклів та малопотужних двигунах. Рідина – успішно застосовується в автомобілях у вигляді води, тосолу, антифризів.
Контроль за станом системи охолодження забезпечує нормальну та стабільну роботу двигуна, його довговічність, а отже, вимагає до себе додаткової уваги. Для підтримки системи охолодження у хорошому робочому стані необхідне таке:
– застосовувати охолоджувальну рідину, рекомендовану заводом виробником;
– міняти охолодну рідину один раз на два роки або кожні 30-50 тис. км., залежно від режиму експлуатації;
– проводити огляд стану радіатора охолодження двигуна та кондиціонера під час проведення кожного планового ТО та, за необхідності, виконувати профілактику цих деталей;
– у процесі експлуатації автомобіля слідкувати за температурним режимом системи охолодження;
– при зміні температурних режимів системи охолодження обов’язково звертатись до автосервісу.
Дотримання цих елементарних правил експлуатації системи охолодження ДВЗ дозволить уникнути, вчасно запобігти або мінімізувати вплив несправностей на нормальну роботу автомобіля.